NYHETER

CHATT

1 aug, 2024

Enkel kommunikation mellan kontoret och personalen som är ute på vägarna. Nu finns det möjlighet att skicka ut meddelande till sina chaufförer med några enkla knapptryck.

MILJÖRAPPORTER

10 jun, 2024

Bränslemodulen har byggts om och nu finns möjlighet att komplettera bränsleinformationen med miljödata för att enkelt kunna ta ut miljörapporter som visar fordonsparkens totala miljöpåverkan. 

VAGNPARKSBEVAKNING

31 maj, 2022

Med den nya modulen för vagnparksbevakning kan man ha full kontroll över sin vagnpark och bland annat se trafikstatus på sina fordon.

Förbättringar och nya funktioner

2 feb, 2022

Nya funktioner har tillkommit och förbättringar har skett. Några exempel på detta är att:

  • Nu kan du enkelt ringa direkt från en telefonlista i dokumentmodulen genom ett knapptryck på telefonnumret.
  • Personliga dokument kan läggas upp i dokumentmodulen, t.ex. trucktillstånd och truckkort
  • Möjlighet att lägga upp fordonsdokument (t.ex. besiktningsbevis och instruktionsböcker på bakavlyftare)

Förbättringar och nya funktioner

14 dec, 2021

Nya funktioner har tillkommit och förbättringar har skett. Några exempel på detta är att:

  • Man kan få återkoppling via mail på mobilloggars detaljer, inkl. bilder
  • Appen visar kontinuerligt vem som är inloggad
  • Man kan specificera om dokument och/eller dokumentgrupper ska visas för specifika anställda eller anställningstyper.

Nya funktioner och korrigeringar/kompletteringar

22 nov, 2021

En mängd nya funktioner är på plats och korrigeringar/adderingar har gjorts.
Bl.a. kan man nu skapa service- och reparationsavtal med ekonomisk uppföljning och läsa in fakturor med reservdelar eller hela externa fakturor per fordon.

Nya funktioner och gamla appen utfasad

10 mar, 2021

Man kan nu lägga till arbetsschema och exportera tidsrapport till Hogia lön och TransPA.
Vi har även fasat ut den gamla appen och den nya appen ersätter. Hör av er om ni behöver hjälp.

Förbättringar

13 jan, 2021

En mängd nya funktioner och förbättringar har gjorts i tidsrapporteringen från appen och tidsredovisningen i webbsystemet.

Nya funtioner

21 okt, 2020

En rad nya funktioner har nu kommit på plats:

  • Nu är det möjligt att registrera flera kostnader och arbeten på samma ärende.
  • Tidsrapporteringen har förbättrats
  • Möjlighet att starta jobb och automatiskt logga tid i både tidsrapporteringen och kostnaden på ett ärende.

PREEM

4 mar, 2020

Nu kan du genomföra bränsleuppföljningen med Cost Stop PREEM. Kontakta PREEM för mer information.

    Säkerhet

    26 feb, 2020

    Nu är Cost Stop säkert! All kommunikation är krypterad och vi har installerat https på tjänsten.

    Nya funktioner och korrigeringar

    18 jun, 2019

    Idag gjordes en uppdatering med en rad justeringar och förbättringar

    • Det är nu möiligt att dölja kolumner för startsidan under Administration > Användare > Användare…
    • Nu kan man redigera texten på beskrivning under klarmarkera.
    • Fixade ett fel som gjorde att man inte kunde planera en rad.
    • Fixade ett fel som orsakade att man inte kunde ha enter-slag under reploggen och beskrivning

    Förbättringar och korrigeringar

    17 apr, 2019

    Den senaste uppdateringen innehåller en rad förbättringar och korrigeringar kring Transics och Bränsleförbrukning.

      Nu kan man se en summering i reploggen för arbete, material och totalsumma.

      22 mar, 2019

      • Fixade ett fel som gjorde att när man exporterar en excelfil så kan man inte markera rader och se en summa över de.
      • De är nu möjligt att få en notis när en Checklista eller en Felanmälan görs.

      Nytt utseende för Följesedel, nu kan du få notiser i din mail inkorg.

      9 mar, 2019

      Ett helt nytt utseende för Följesedel rapporten, du kan välja din egen logotyp som sedan kommer upp i rapportutskriften.
      Nu är det möjligt att få en notis när en Checklista eller en Felanmälan görs.

      Checklistor får stöd för bilder

      18 aug, 2018

      Modulen för Checklistor har nu fått stöd för att bifoga bild tillsammans med kommentar när man hittar en avvikelse vid en tillsyn.

      Ny modul i appen: Rapportera service/reparationen

      30 maj, 2018

      Appen har fått ytterliggare en ny modul på plats, nu finns möjligheten att rapportera in service och underhåll som sparas i en egen mobillogg.

      • Rapportera in såväl interna som externa serviceuppdrag
      • Dokumentera bl.a reservdelar och restid
      • Ta ut faktureringsunderlag för varje händelse

      Ny funktion: Gruppering av bränsleförbrukning
      Nu finns möjlighet att dela in enheter i bränslegrupper för att sedan ta ut statistik på hela grupper. T.ex kan alla miljöfordon grupperas och statistiken visar då vad dessa enheter förbrukar m.m.

      Klarmarkera

      27 feb, 2018

      Reploggen har fått en uppdatering med följande nyheter:

      • Man kan numera markera flera rader i åtgärdslistan och klarmarkera dem samtidigt.
      • I reploggen ser man nu mer information om ärendet såsom ID, enhet och datum

      Tidsrapportering plus några små justeringar

      13 nov, 2017

      Nu finns en första version av tidsrapporteringen på plats som en ny modul i Appen för Cost Stop.

      Vi har även gjort några små justeringar i systemet:

      • Förtydligade att kryssrutan som finns under Registervård-Listtyper påverkar både vad som visas i åtgärdslistan och i statistiken.
      • Bytt namn på knappen ‘Replogg/Signatur’ till ‘Klarmarkera’.
      • Bytt namn på knappen ‘Fordonsdata’ i åtgärdslistan till ‘Enhet-/Objektdata’.
      • Lagt in efternamn på anmälare i mobilloggen för kör- och vilotider.

        Förbättringar

        26 feb, 2017

        Idag gjordes en uppdatering med en rad små justeringar och förbättringar som gör systemet ännu mer stabilt.

            Ny inloggningssida!

            11 okt, 2017

            Nu har vi uppdaterat inloggningssidan till Cost Stop så att den får ett mer modernt utseende. Vi har också gjort en rad justeringar och förbättringar som gör Cost Stop ännu mer stabilt och användarvänligt.

                Buggfixar och förbättringar

                28 sep, 2017

                • Korrigerade kolumnbredderna i Statistiken så att de är lite bredare.
                • Tankenhet saknades tidigare i Mobillogg för Extern tankning.
                • Fixade en allvarlig bugg som tömde formuläret när man registrerade ett nytt ärende som innehöll valideringsfel.

                Buggfixar och förbättringar

                5 sep, 2017

                Den senaste uppdateringen innehåller en rad buggfixar och systemförbättringar kring appen och mobilloggar.

                Nya moduler i appen!

                16 aug, 2017

                Nu finns två nya moduler tillgängliga i appen till Cost Stop

                • Kör- och vilotider
                • Extern tankning

                Ny app, ny mobillogg för checklistor samt mängder med förändringar och förbättringar

                13 jun, 2017

                Nu finns en helt ny app tillänglig med mängder av nya funktioner

                • Rapportera ärenden
                • Genomför dagliga kontroller / checklistor – Utför riskanalyser – M.m.

                En ny mobillogg för genomförda checklistor finns nu i Cost Stop.

                En mindre uppdatering görs just nu på servern. Den tar högst någon minut eller två men skulle ni bli utkastade så är det bara att försöka igen om några minuter.