Ledighetsansökningar

Nya ansökningar
  1. Gå till registret Ledighetsansökan
  2. Här ser ni en lista över ansökningar som förare/anställda gjort
  3. När föraren/användaren skickar in en ansökan kommer den initialt få statusen Ny

 

Information ledighetsansökan
  1. Klicka på den ansökan ni vill hantera
  2. Här kan ni sedan se mer information om ansökan så som:
  • Anställdes namn
  • Datum då anmälan gjordes
  • Frånvarotypen
  • Datum från och till då frånvaron ska vara
  • Status
  • Beskrivning, där den anställde kan skriva en förklaring till frånvaron
  • Respons, där ni kan ge en respons till er beviljan/nekan
Hantera ansökan
  1. Klicka på status fältet
  2. Sedan får ni upp en lista med statusar
  3. Välj den status ni vill ge anmälan
  4. Vill ni ge en respons klickar ni i textrutan för respons
  5. Skriv in er respons i det nya fönstret och klicka sedan på okej